4 Ağustos 2010 Çarşamba

Any Given Sunday


Tony D'amato : "Ne söyleyeceğimi bilemiyorum. Üç dakika sonra profesyonel kariyerinizin en önemli mücadelesi başlıyor. Her şey bugüne bağlı. Ya takım olarak düzelir ya da parçalanırız. Santim santim, ta ki biz bitene dek. Şu anda cehennemdeyiz. İnanin. Burada kalabilir ve kendinizi harcatabilirsiniz ya da tekrar ışığa ulaşırız. Cehennemden yavas yavas çıkabiliriz. Bunu sizin icin yapamam çok yaşlıyım. Etrafa bakıyorum ve bu genç yüzleri gördüğümde, orta yaslarda bir erkeğin yapabileceği tüm hatalari yaptığımı düşünüyorum. Tüm paramı savurdum. Beni seven herkesi uzaklaştırdım. Aynada gördüğüm surata bile dayanamıyorum. Yaşlandığınızda sizden birşeyler alır. Bu hayatın bir parçası ama birşeyleri kaybetmeye başladığınızda öğrenirsiniz. Hayatın santimlerden ibaret bir oyun olduğunu anlarsınız. Maçta hayatta ve futbolda hata payı o kadar düşük ki, erken ya da geç atılan bir adım, sizi hedefinizden uzaklaştırır. Yarım saniye yavaş ya da hızlı kalırsanız, yakalayamazsınız. Her yerde santimler önemlidir, maçıın her molasında, dakikasında ve saniyesinde. Bu takımda o santimler icin savaşırız. Bu takımda biz ve etrafımızdaki herkes, o santim icin savaşır. O santim için tırnaklarımızla boğuşuruz. Çünkü birbirine eklendiğinde kaybetmek ile yenmek arasındaki farkı belirleyecek! Ölmek ile yaşamak arasındaki farkı! Şunu bilin; her oyunda ölmeye hazır olanlar o santimi kazanacaktir. Bundan sonra bir hayatım olacaksa nedeni, o santim icin savaşmaya ve ölmeye hazır olmamdır. Yasamak budur iste. Yüzünüzün önündeki onbeş santim! Bunu yapmanızı sağlayamam. Yanınızdakine bakın! Gözlerine bakın! Sizinle beraber o santim için savaşacak birini göreceksiniz. Kendisini takım için feda edebilecek birini göreceksiniz. Gerektiği zaman aynı şeyi sizin de onun icin yapacağını bildiği için. İşte bu bir takımdır. Ya takım olarak düzeliriz ya da birey olarak ölürüz. Bu Futbol. Hepsi bu kadar. Şimdi ... ne yapacaksınız ? "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder