15 Şubat 2011 Salı

Get Low

Felix : Bir şey söyleme.
Buddy : Kime?
Felix : Merhaba diyebilirsin. O kadar.
Buddy : Merhaba.
Papaz : Merhaba. Doğru yere geldiğinize emin misiniz? Cenaze beklemiyordum.
Buddy : Merhaba.
Felix : Hey, Charlie.
Papaz : Felix?
Felix : Hala ayakta demek.
Papaz : Evet. Papaz Charlie Jackson.
Buddy : Merhaba.
Felix : Buddy Robinson, kendisi pek konuşmaz.
Papaz : Birileri konuşsa iyi olur. Hayaletin teki cenaze arabasıyla yolda durunca insan anlatılacak birşey duymak istiyor. Artık eskisi gibi işitemiyorum. Sen de orada bulunurken cenaze partinde vaaz vermemi istediğini duydum sanki.
Felix : Evet, bayım.
Papaz : Yıllar boyunca senin hakkında Tanrı ile epey konuştum. Seni yaratırken ezberi bozduğunu söyledi. "İzlemesi eğlenceli ama bir o kadar da başa bela" dedi. Cenazede ne söylememi istiyorsun?
Felix : Ne söylemek istiyorsan, Charlie.
Papaz : (Buddy'e dönerek) Bize biraz izin verir misin?
Felix : Otur.
Papaz : Sorun nedir? Benimle yalnız kalmaktan korkuyor musun?
Felix : Konuşulanları dinleyebilir.
Papaz : Pekala. Burayı terk ettikten sonra doğru olanı yaptın mı?
Felix : Doğru olanı yaptığımı düşündüm.
Papaz : Günah çıkardın mı? Bağışlanmak istedin mi? O kadına söyledin mi, Felix? O zaman o kadar yolu boşuna gelmişsin.
Felix : Kendini beğenmiş.
Papaz : Sakın.
Felix : Dinle beni. Kendi hapishanemi yapıp, içinde yattım. Kahrolasıca 40 yıl boyunca orada kaldım. Ne eş, ne çocuk, ne de arkadaş. Hiçbir şey olmadan. Torunum bile yok. Bir bebek nasıl tutulur bilmiyorum. Anlıyor musun beni? 40 yıl. Yetmez mi?
Papaz : Yetmediğini biliyorsun.
Felix : O zaman gelip bunu anlatsana Charlie. Herşeyi anlat, umurumda değil. Ama gel ve birşey söyle.
Papaz : Hayatta olmaz.
(Felix kiliseyi terkeder.)
Papaz : Onu ne kadar tanıyorsun?
Buddy : Neredeyse hiç. Cenaze evinde çalışıyorum.
Papaz : Bu kiliseyi onun yaptığını biliyor musun?
Buddy : Hayır. Onun gibi bir adam, nasıl böyle birşeyi yapabilir? İyi bir marangoz olduğunu biliyordum fakat bu ...
Papaz : Sihir gibi mi? Kendini böyle gösteriyor belki de. Belki canı gönülden yapmıştır, bilmiyorum.
Buddy : Bahsettiğiniz konu neydi? Ne yapmış? Kime birşey söylemeliydi?
Papaz : Sanırım onunla Tanrı arasında bu. Buraya yarı ölü gibi gelmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder